Konfederacja Lewiatan zaprasza na cykl bezpłatnych szkoleń o tym, w jaki sposób, dzięki skutecznej komunikacji interpersonalnej, zmniejszać ryzyko konfliktów lub zapobiegać ich eskalacji.
W rzeczywistości firmowej dla dużej części pracowników i liderów dzień pracy to ciągła komunikacja interpersonalna - rozmowy z innymi pracownikami, telefony do innych działów, rozmowy z klientami, z przełożonymi, zebrania projektowe, zebrania informacyjne, narady strategiczne.
Każda z tych sytuacji może stać się potencjalnym źródłem konfliktu, ponieważ duży odsetek konfliktów inicjowany jest lub utrzymywany przez niekonstruktywną komunikację. Jednocześnie dzięki doskonaleniu swoich kompetencji komunikacyjnych jesteśmy w stanie budować w relacjach ze współpracownikami nie tylko porozumienie ale także zaangażowanie, inicjatywę i kreatywność.
W trakcie tego szkolenia poznają Państwo najważniejsze komunikacyjne "punkty zapalne", których warto unikać. Dowiedzą się Państwo w jaki sposób budować komunikaty, które nie dolewają oliwy do ognia i jak konstruktywnie reagować w trudnych sytuacjach komunikacyjnych. Będziecie mieli też Państwo okazję do refleksji jakie czynniki na poziomie całej firmy mogą budować komunikacyjną kulturę organizacyjną sprzyjającą profilaktyce konfliktów.
Konferencje odbędą się:
Warszawa 13 września 2019 Zarejestruj się
Warszawa 11 października 2019 Zarejestruj się
Łódź 21 października 2019 Zarejestruj się
Kraków 7 listopada 2019 Zarejestruj się
Gdańsk 15 listopada 2019 Zarejestruj się
Lublin 18 listopada 2019 Zarejestruj się
Program szkolenia:
9.00 - 9.15 Rejestracja i kawa powitalna
9.15 - 10.45 Komunikacyjne źródła konfliktów
• Rola komunikacji w inicjowaniu i utrwalaniu konfliktów interpersonalnych
• Etapy budowania psychologicznego "oporu" - dlaczego czasem nie zgadzam się ze wszystkim, co mówi "X-ński" nawet jeśli jeszcze nie rozpoczął zdania?
• 4 toksyny komunikacyjne i ich wpływ na relacje prywatne, zawodowe i kulturę organizacyjna firm
10.45 - 11.00 Przerwa kawowa
11.00 - 12.45 Najważniejsze narzędzia komunikacyjne w profilaktyce konfliktów
• Kiedy pytania budują porozumienie a kiedy dolewają oliwy do ognia? Rodzaje pytań i zasady ich stosowania.
• Budowanie komunikatów "niskiego ryzyka konfliktowego" - o co zadbać przekazując informacje aby minimalizować ryzyko inicjowania lub eskalacji konfliktu.
• Najważniejsze zasady reagowania na toksyny komunikacyjne, krytykę, presję, manipulację, opór.
12.45 - 13.15 Lunch
13.15 - 14.50 "Trudne rozmowy" w pracy
• Ćwiczenie prowadzenia krótkich rozmów w potencjalnie konfliktowych sytuacjach .
• Omówienie najważniejszych zasad prowadzenia rozmów "interwencyjnych".
14.50 - 15.00 Przerwa kawowa
15.00 - 15.45 Firmowe strategie komunikacyjne a profilaktyka konfliktów
• Czynniki wpływające na komunikacyjną kulturę organizacyjną.
• Przykady procedur i dobrych "nawyków" firmowych zmniejszających szanse powstawania lub silnego eskalowania konfliktów.
15.45 - 16.00 Podsumowanie i zakończenie szkolenia
Liczba miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.
UWAGA! Szkolenie jest skierowane do średnich pracodawców (50 -249 pracowników) - udział bezpłatny. Koszty udziału w szkoleniu pokrywane są ze środków UE. Uczestnicy szkolenia będą poproszeni o podanie podstawowych danych osobowych oraz danych o firmie, które nie będę nigdzie upubliczniane i wykorzystywane będą wyłącznie w celu ewaluacji projektów dofinansowanych z EFS.
Kontakt:
Konfederacja Lewiatan
Małgorzata Lelińska
e-mail: mlelinska@konfederacjalewiatan.pl
tel.: 22 55 99 918
www.rownoscwbiznesie.info
źródło: Konfederacja Lewiatan
Strona, której szukasz nie istnieje lub została usunięta.